Rádi rozmlouváte o obrazech v klidném prostředí některé z pražských galerii? A pořád na to nemáte čas? To se může změnit, když si u mě předplatíte #anglictinajakosluzba.
Moje klientka je účetní v nadnárodní firmě. Má toho hodně. V poslední době přecházejí na novou verzi SAPu (HANA). Je neustále v kontaktu s německými a polskými kolegy a kolegyněmi ???????? a o víkendu tráví čas se svými čtyřmi vnoučaty. Už dlouho toužila jít do divadla nebo na výstavu.
Proto jsme se na včerejší hodině angličtiny zahloubali do tvorby Františka Kupky. ???? Použili jsme Kupkovy obrazy ve stálé expozici Muzeum Kampa, jako perfektní “handout” (studijní materiál) pro naši angličtinu.
Vymyslel jsem jednoduché cvičení. ???? Jitka se měla zastavit před každým obrazem a odpovědět na otázku “What word comes to your mind when you watch this painting?” Toto jsou její asociace: calming, closed in his world, power & strength, little devil, passion, evil, my childhood in Kladno …
Z hodiny angličtiny si moje klientka odnesla například tyto jazykové poznatky: ????
➡ well-known – /ˌwel ˈnəʊn/, synonymum pro “famous”, také znamená populární, ale může se použit pro “dobře známý”, bez toho, že někdo je celebrita nebo že je to v turistickém průvodci.
➡ přípona -ish v barvách – jako “greenish-gray,” pro české “zeleno-šedý”, nebo takové slovo použijeme, když barva je poněkud neurčitá, “greenish background”, pro “zelenavé pozadí”.
➡ bad luck – když chcete říct že máte smůlu, říkáme že máme “špatné štěstí”, “You played so well. It was bad luck!”
V galerii jsme museli šeptat – což nás zcitlivělo pro vnímání angličtiny. (Zkuste na chvilku záměrně šeptat.) Museli jsme dobře vybírat slovíčka a dávat pozor na výslovnost. Jitka si někdy vyžádala trochu času. Dívala se na obraz i dvě tři minuty a přemýšlela o tom, co řekne. Ticho na hodinách angličtiny, to tvůrčí a hledající ticho je úžasná věc! Dobrý učitel či učitelka ví, že v takovém tichu se právě děje učení, “learning”. ????????
Na jakou výstavu byste chtěli jít vy? Co se spolu naučíme? ????